در دومین نشست "جلوه حُسن" با حضور دکتر غلامرضا اسلامی ؛ "مرگ متن و نقش نمایه ای آن در هنراسلامی " بررسی می شود

"مرگ متن و نقش نمایه ای آندر هنر اسلامی"موضوع دومین نشست جلوه حسن بارویکرد ماهیت هنر اسلامی است که چهارشنبه 28 مهر ساعت 17 در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، در این نشست با حضور سید غلامرضا اسلامی مقاله ای با موضوع "مرگ متن و نقش نمایه ای آن در هنراسلامی " مورد بررسی و کنکاش علمی قرارمی گیرد .

"ﻣﺮﮒ متن پس از ﻣﺮﮒ مؤلف و ﻣﺮﮒ مخاطب " در تفسیر موثر و ازطریق آن می توان به تجزیه و تحلیل مطالب مرتبط با هنرهاى اسلامى و نقد آنها پرداخت و در به روز رسانى دستاوردهاى پژوهشى بهره جست . همانگونه كه یك معمار در طراحى خانه خود لازم نیست پیامى را به خودش یادآورى کند آثار هنرهاى اسلامى نیز همچون نشانه هاى نمایه اى با كم رنگ نمودن اثرات خود (ﻣﺮﮒ متن) و با روشی هوشمندانه به چیز دیگرى كه همان معناى متعالى آن است اشاره دارند.

غلامرضا اسلامی کارشناس ارشد معماری و شهرسازی ازدانشگاه شهید بهشتی ، دکتری معماری و برنامه ریزی توسعه از انگلستان است .

مدیر کل فرهنگی دانشگاه تهران، معاون آموزشی دانشکده معماری، عضو هیات علمی وابسته گروه مطالعات عالی هنر ، رییس کارگروه معماری شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی ، داوری مسابقات متعدد پروژه های معماری (حرمین مقدس کربلای معلی، فرودگاه امام خمینی (ره) ، مصلی تهران،) ، یادمان کارون چهار، ورودی چند شهرجدید، ساختمان نظام مهندسی سمنان، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، رییس موزه هنرهای معاصر تهران، عضو هیات امنای دانشگاه سوره بخشی از فعالیت های استاد غلامرضا اسلامی است.

علاقه مندان برای ثبت نام وحضور در این نشست می توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی بالاتر از پل سید خندان خیابان جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن های 22873399 تماس بگیرند .

logo-samandehi